YALNIZ YOLCULUKTA HER ŞEY TOZPEMPE Mİ?

Yalnız yaptığım, bazen haftalarca süren yolculuklarımda bir yol arkadaşının eksikliğini hissetmiyorum çoğunlukla. Yolculuğum esnasında etrafta uçuşan kelebekleri seyrediyorum; fotoğraf çekiyorum; bir derenin soğuk suyundan içiyorum; bir ağaca sarılıyorum; hafif serin esen rüzgarı içimde hissederek hararetimi dindiriyorum; yolda karşılaştığım, hiç tanımadığım ve muhtemelen bir daha hiç karşılaşmayacağım insanlarla tanıdığım insanlarla edemeyeceğim sohbetleri ediyorum. Kendi yaptığım planı değiştirmek istediğimde herhangi birisine sormadan değiştirebiliyorum. Uzun bir yokuşu çıktıktan sonra bunu kas gücümle başarmış olmanın verdiği haz ile çok mutlu oluyorum. Akşam olunca bir yere çadırımı kuruyorum; kendi yaptığım çayın çorbanın tadının muhteşemliğine inanamıyor, “Bunu ben mi yaptım!” diyorum; sonra yağmur damlalarının çadırla sevişirken çıkardığı sesi dinlerken uyuyakalmak inanılmaz güzel oluyor. Böylelikle yolculuğumu keyifli hale getirecek etkinlikler bulmam zor olmuyor; ama yalnızlık her zaman keyiflidir diyemem. Özellikle sisin yağmurun günlerce devam ettiği havalarda, bir yol arkadaşının eksikliğini hissederim. Sisten dolayı birkaç metre ilerisinin bile görünmediği bir yerde sisin dağılmasını günlerce beklemek zorunda kaldığımda “Neden yalnız çıktım ki yola?” sorusunu kendime sorduğum olur.

Yorumlar

  1. O kadar güzel bir yazı olmuş ki, okurken satırdaki duyguları hissettim. Aklıma en son okuduğum Doppler kitabı geldi. Henüz okumadıysan mutlaka okumanı tavsiye ederim...
    Erlend Loe' nin yazığı bir kitap Doppler👍🏻

    YanıtlaSil
  2. Şiir gibi bir yazı olmuş. Okurken ahh neden ben de yollara koyulmuyorum dedirten türden. Kalemine, yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Rıdvan Öğretmenim, tez zamanda yollarda olman dileğiyle...

      Sil
  3. İçimdeki yolculuğa çıkma isteğini kamçılayan güzel bir yazı, selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tez zamanda yollarda olman dileğiyle... Selamlar.

      Sil

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız