Nereden Geliyorsun? Kuzeyden (KİTAP)

Sargun Ali Tont. Deniz bilimcisi, kitap yazarı, dersine bisikletiyle giden, öğrencilerinin taptığı bir üniversite hocası. Gazeteciler bir bilim konusu için haber fotoğrafı çekmeye geldiklerinde, "Bana Düldül'ümü getirin."diyor ve fotoğrafı bisikleti Düldül'ün üstünde çekiliyor. Birçok bisiklet yarışına katılmış; fakat bisiklete binmek, onun için her zaman madalya kazanmaktan daha öte bir anlam taşımış. Hocalığı döneminde derslerine başka fakültelerden, hatta başka üniversitelerden kaçak girişler olurmuş. Yüzlercesi sırada beklermiş. Sargun Hoca şimdi emekli olmuş; Gökova'ya yerleşmiş, bisikletine atlayıp, sık sık denizle buluşuyormuş, gününü gün ediyormuş.
Dört yayımlanmış kitabı bulunan Sargun Ali Tont'un Türkiye'de başka yerlerdeki yolcuklarının coşkulu anlatımlarını içeren kitabı: Nereden Geliyorsun? Kuzeyden'i hararetle okurken kitabın bir yerinde şu satırlar dikkatimi çekti: “Yemyeşil bir orman ortasında yağmur damlalarının çadırla sevişmesini dinlerken, yumuşacık bir uyku tulumu içinde uykuya dalmanın zevkini hiçbir yerde bulamadım.” "Ne kadar da güzel; ne kadar da ben gibi hissetmiş." dedim. Bir öğretim görevlisinin örnek alınası bu sadeliği unvan ve gösteriş meraklısı, aslında benzerlerinden hiçbir farkı olmayan ders kitabını öğrencilerine satmaya çalışan, almayanlara çeşitli zorluklar çıkaracağını söylemekten imtina etmeyen profesörlerimize gelsin.

Ayrıca kitabı almadan önce, Sargun ve Tont arasındaki A.’nın aslında Ali’nin kısaltması olduğunu bilmez haldeyken, alışık olmadığımız bir ön ada ve soyadına sahip olmasından ötürü Sargun Hoca’yı zihnimde yabancı biri gibi, kitabını da yabancı bir dilden Türkçeye çevrilmiş bir kitap gibi düşünmüştüm. Kitap elime geçince, bizden biri olduğunu öğrenince şaşırdım ve sevindim.

Sargun Hoca'nın yurt içinde ve dışında gerçekleştirdiği bisikletli gezileri, bizden biri gibi, işinin hakkını veren bir bilim adamının bakış açısıyla bu kitapta yer almakta. Okuyunuz, okutunuz...
Fotoğraf, sarguntont.info'dan alınmıştır.
O aslında farklı değil, hepimiz gibi. Köroğlu Beli tabelasını gördüğünde, önünde fotoğraf çektirmeyi unutmayan bir insan.

Diğer Kitapları; Sulak Gezegen'den Öyküler, Solucanlara Piyano Çalan Adam, Uçun Kuşlar Uçun

Yorumlar

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız