"Timberline Elan 60" Sırt Çantası (İNCELEME)

Kaçkarlar ve Likya Yolu yürüyüşlerimde kullandığım Timberline Elan 60+10 çanta ile ilgili sorular gelmekte idi. Ben de oturup fotoğraflar çektim; çantanın bana göre olumlu ve olumsuz taraflarını yazdım. İlgilenen arkadaşlara faydalı olması dileği ile...



Artılar
*Bir hafta civarı sürecek kamplı yürüyüşleriniz için yeterli bir hacme sahip
*Sırt sistemindeki fileli havalandırma sistemi terlemeyi bir miktar azaltıyor.
*1850 gr ağırlığıyla hafif sayılabilecek bir çanta.
*Kumaşı yırtılmaya, açılmaya karşı dayanıklı görünüyor.
*Omuz ve bel kolonunda kullanılan delikli silikon parçalar havalandırmayı sağlıyor.(Terletmiyor anlamında değil)
*Çantanın alt kısmında uyku tulumu için ayrıca açılabilir bir bölüm bulunmakta.
*Çantanın üst kısmı(Şapkası) hafiflik için ayrılabilyor.(Bu kısmı ben ayırmıyorum çünkü buradaki cepler ön taraftaki cebe göre daha kullanışlı). Üst kısım ayrıldığında hissedilir derecede bir hafiflik söz konusu olmuyor.
*Çanta üzerinde kazma ve baton sabitleyebileceğiniz parçalar bulunmakta
*Aşağı yukarı hareket eden göğüs perlonu omuza binen yükü bir miktar azaltıyor.
*Çantanın şapka kısmında hızlı erişmek istediğiniz eşyalarınız için bir cep, iç kısmında da ilk yardım malzemelerinizi koyabilmeniz için bölmelere ayrılmış bir cep bulunmakta.
*Tokalı, lastikli göğüs perlonu omuzlara binen yükü bir miktar azaltıyor. Çantanın sallanmasını engelliyor.

(-) Eksiler
*Baş hizasında bulunan, çantanın arkasındaki sert kısım başımı tamamen geriye doğru yaslamamı engelliyor. Hatta daha rahat bir yürüyüş için başınızı bir miktar öne eğerek yürümek zorunda kalabilirsiniz. Bu durum hafif bir boyun ağrısına neden olabiliyor.
*Çantanın satışı yapılan sitelerde su geçirmez olduğu yazsa da çantanın kendisi ve yağmurluğu, şiddetli sağanak bir yağışta su geçiriyor.
*Çantanın dışında kalan malzemeleri de kapatması için yağmurlu bir miktar daha büyük olabilirdi.
*Çantanın ve perlonların açık renkli olması kirini belli ediyor.
*Çanta tamamen doldurulduğunda ön taraftaki cebe konan malzemeler sıkışıyor. Bu durumda şapka kısmındaki cebi kullanmak daha mantıklı.
*Bel kolonu üzerindeki bölümlere büyük fotoğraf makinesi ve büyük telefonlarınızı koyamazsınız.
*Bel kolonu dışındaki bölümlere ulaşmak için durup, çantayı çıkarmaktan başka seçenek yok.
*Çantanın ilk yardım bölümünün üzerinde kızıl haç var.(En kısa zamanda üzerine kızıl ay yerleştirmek suretiyle kapatacağım.) Bu çantayı biz üretmediğimiz sürece, ecnebilerin ürettiklerine mecburuz.

Bu Çantanın İçine Neler Sığdırdım?

2 kişilik çadır, uyku tulumu, çadır altı naylonu, çadır feneri, yedek kıyafetler, havlu, yağmurluk, yağmur pantolonu, polar kıyafet, çorap, ocak, çakmak, çaydanlık, çay bardağı, küçük tencere, kaşık, çakı, diş fırçası, diş macunu, diş ipi, şampuan, tırnak makası, kalem, not defteri, bez çanta, şişme yastık, kaşık, sallama çay, tuz, 3 günlük yiyecek(Lavaş ekmek, hazır çorbalar, barbunya pilaki, sucuk, 500'er gr kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm), 4 şişe küçük su, ilk yardım malzemeleri(yara kremi, yara bandı, 3 adet gazlı bez), rehber kitap, haritalar, telefon, fotoğraf makinesi, müzik çalar, 8 adet yedek pil, şarj aletleri(telefon ve piller için), cüzdan...
-Ayrıca üzerine mat ve üç ayak. Hala tam olarak dolmamıştı.

Fotoğraflar

Çanta sırtta böyle duruyor.



Ayrıntılı Fotoğraflar





Çantanın şapka kısmı istenildiğinde ayrılabiliyor. Çantanın yağmurluğu, şiddetli sağanak bir yağışta su geçiriyor.



Omuz ve bel kolonundaki havalandırmayı sağlayan silikon





Tokalı, lastikli göğüs perlonu omuzlara binen yükü bir miktar azaltıyor. Çantanın sallanmasını engelliyor.

Kazma ve baton sabitlemeye yarayan parçalar. Baton sabitleme parçaları kullanılmadığında gizli bir bölüme koyulabiliyor.

Bel kolonu üzerinde bulunan cepler.(Fotoğraf makinesi, telefon, gps, cüzdan vb. için kullanılabir.)
Havalandırmayı sağlayan fileli sırt sistemi


Çantayı kendinize göre ayarlayabileceğiniz ayar bölümü .
Alt bölümün fermuarı(solda). Yan taraftaki ceplere üçer adet küçük su veya 1 adet büyük su rahatlıkla sığabiliyor.(sağda)

Timberline Elan 60+10 :31cm*72cm*26cm
1,85 KG

Yorumlar

  1. Ali Hocam teşekkürler
    yol açmaya devam ediyorsun,arkadan geleceklerin faydalanabileceği güzel bir inceleme olmuş
    selamlar...

    YanıtlaSil
  2. Adsız2/16/2015

    İkl yardım kısmında ayça değilde haç varmış.... bu gerçekten bir sıkıntı sayılmaz ama o ilk yardım çantasının kaaktan ayrılmaması bence sıkıntı. bel kolonlarındaki ceplere ise ben dünyaları sığdırdım. son olarak 70 santimlik kazmayı ortada gördüğünüz kazma yerine koyarsanız arkanızdan sıçan kuyruğu gibi sallanıp ayağınıza vuruyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğim husus çantayla alakalı değil. Benim sıkıntım, üzüntüm, ülke olarak bu tarz ürünlerin iyisini üretemememizle alakalı. Keşke şöyle bir çantadan bahsediyor olsaydık: markası Yükseklik Sınırı vb, üzerinde kızıl haç yerine kızıl ay var, ve dünyaca tanınıyor, satılıyor. Fena mı olurdu? Katkınız için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Adsız2/17/2015

      bizimkilerde çanta üretiyor ancak avrupa modellerini kopyalıyor. bu çantanın özelliği Korelilere göre tasarlandığı için benim gibi kısa insanlara çok güzel uyuyor ve acı vermiyor. TNF dahil bir çok çanta kullandım ama 25kg yükleyipte bukadar rahat olduğum başka bir çanta olmadı. ağırlığı hissetmedim bile. yakında 60L olan modelinide alıcam.

      Sil
  3. Ben de bu çantayı almayi düşünüyorum. Tek içime sinmeyen noktası şapka kısmı başı öne doğru eğdirmesi. Bir de bu çanta kısa boylulara göre tasarlanmış sanirim. 1.85 boyda bana çıkartacaktır değil mi ?

    YanıtlaSil
  4. Adsız2/06/2019

    Öncelikle bilgilendirmeniz için teşekkürler. 2. Olarak aynı çamtaya sahibim ve temizlemek istiyorum sırlığımı çıkarabilmenin bir yolu varmıdır. İç kısmında fermuar var ama malzeme çok sert olduğu için bükülmüyor. Bende zarar vermemek adına zorlamak istemedim. Kuru temizleme ilacının kumasına zarat verebileceği gerekcesiyle almak istemedi. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim (Tuğba)

    YanıtlaSil
  5. anlattığınız çanta satılırken Timberline Elan 60 Sırt Çantası olarak mı geçiyor zira 60+10 olarak ifade edilen timberline elan çanta bulamadım? yardımıznız ve anlatımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız6/18/2019

      Timberline Elan 60 Sırt Çantası olarak geçiyor.

      Sil

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız