Ardahan-Damal (Artvin'den, Damal'a Bisiklet Turu-3/3)

Sabah 6.30'da uyandık. Otele verdiğimiz kişi başı 40 liralık ücrete kahvaltı da dahildi. Bu fiyat bana biraz fazla gelmişti. Kahvaltı için otelin lokantasına gittiğimizde kahvaltı seçenekleri arasında yok yoktu. Çeşit çeşit çeşit ballar, peynirler, reçeller, börekler, poğçalar, çay, süt, kahve ve daha bir kahvaltıda ne olmasını isterseniz... Bu kadar bol çeşidi görünce helal olsun 40 lira dedim. Kahvaltıdan sonra otelden ayrıldık. Bugün en azından Posof'a ulaşmayı düşünüyoruz.
Hava bugün oldukça güzel. Gökyüzünde kara bulutlardan pek eser yok. İçimden bir ses bugün yağmur yağmaz diyor; ama Allah'ın işi bu; belli olmaz. Yol düne göre çok daha kolay. Genelde düz bir yolda ilerliyoruz şimdilik.

Hanak'a vardığımızda hava kararmaya, kara bulutlar gökyüzünde belirmeye başladı. Yolda yağmura yakalanmaktan çok korkuyorum. Bakalım ne olacak. Hanak'tan sonra ağaçlık bir tepeyi aştık ve ardından yağmur hafif hafif atıştırmaya başladı. Yağmur başladığı andan itibaren geçen her dakikada şiddetini artırarak yağarken telefonumu ve fotoğraf makinemi yağmurdan zarar görmemesi için 2 poşetin içine aldım. Bu anlardan bir kaç dakika sonra ben etrafıma yağmurdan korunmak için sığınacak bir yer bakarken dehşet bir doluyla birlikte tam karşıdan esen sert, soğuk bir rüzgar başladı. Etrafım dümdüz bir arazi ve etrafta ne bir yapı, ne bir kaya altı, ne de bir ağaç var. En korktuğum olaydı yolda yağmura yakalanmak. Yağmurdan kaçarken doluya tutuldum ve kalakaldım orta yerde.

Hemen çantamdan pançomu çıkarıp giydim. Panço diz altım ve yüzüm hariç vücudumun büyük bölümünü ıslanmaktan koruyor. Islanmaya karşı önlemimi aldım ama rüzgar hala soğuk ve sert esiyor. Sığınacak bir yer bulamazsam bu sert rüzgar beni hırpalamaya ve özellikle yüz bölgemi rahatsız etmeye devam edecek. Gözüm bir kaç yüz metre ilerideki trafik levhasına kaydı. O rüzgarda güç bela trafik levhasına kadar ulaştım. Bisikleti trafik levhasının direğine dayadım; ama bisiklet rüzgara pek dayanamayıp devrildi. Levhayı yüzüme siper yapıp doludan ve rüzgardan korunmaya çalıştım. Bu levhanın çok da faydası oldu bana. Allah bu levhayı oraya dikenden, diktirenden razı olsun. İyi ki elektronik cihazları daha önce korumaya almışım; yoksa o anlarda hiç bir şey yapamazdım.

Orhan Abi benden biraz önden gidiyordu. Hanak'tan buraya kadar etrafta sığınacak hiç bir yer yoktu. İnşallah sığınacak bir yer bulmuştur. Dolu yarım saat kadar sürdü ve ben yarım saat boyunca levhanın dibinden ayrılmadım. Dolu kesilip, yağmur biraz hafifleyince devam etmek için bisiklete atladım; ama rüzgar hala devam ediyor ve bu rüzgarda yüklü bisikleti hareket ettirmek, kontrol etmek çok zor. Bunun üzerine bir araç durdurup; bir süre sığınabileceğim korunaklı bir yere kadar araçla gitmeye karar verdim. İşte bir kamyonet geliyor. El ettim; durdu. Kamyonet Damal'a kadar gidecekmiş. Şoför hemen önümdeki ufak bir tepeden sonra inilen bir yolla Damal'ın 5 dakikalık bir mesafede olduğunu söyledi. Böyle olunca şoföre teşekkür edip; düştüm yola.  Rüzgarın karşıdan esmeyeceği normal şartlarda en fazla 5 dakika sürecek olan bu yolu yarım saatte aldım.

Damal girişindeki bir benzincide Orhan Abi yolumu gözlüyormuş. Orhan Abi ucuz yırtmış. Dolu ve rüzgar başlamadan kısa süre önce kendini atabilmiş buraya. Sevindim onun adına. Vakit öğle civarıydı ama bugün yeter artık dedik. Yağmurun kısa süreliğine durduğu bir anda çadırlarımızı rüzgardan korunmak için istasyonun binasının dibine kurduk. Orhan Abi alışveriş yapmak için Damal çarşı merkezine gitti. Uzun süre oldu; hala dönmedi. Zannediyorum yağan yağmurun hafiflemesini bekliyor. O esnada ben de çadıra girip ıslanan kıyafetlerimi kurularıyla değiştirdim. Heybe çanta su almış ; ama yedek kıyafetler poşet içerisinde olduğu için kuru kalabilmiş.

Orhan Abi yağmurun hafiflemesiyle geldi. Vakit oldukça erken olduğu için yemek için biraz bekleyelim istiyoruz. Öğleden itibaren çadırdaydık. Yatıp dinleniyoruz ama uyuyamadım ben. Yağmur ara ara yağmaya devam etti. Kalemi kağıdı elime alıp bir kaç satır bir şeyler yazdım. Bir ara yağmur yine dinince tesisin içine girip karnımızı doyurduk. Akşam, konakladığımız tesisin sahibi Garip Kerem Abi ile sohbetlerimiz oldu. Bize mekanının ve de yüreğinin kapılarını açan Damal'ın sıcak yüzü Garip Kerem'de hikaye çok. Tesisin köpeği durmadan havlıyor. Kerem Abi "Tilki ya da kurt vardır civarda; büyük ihtimal onun için havlıyordur; sürekli görüyoruz buralarda; ama siz rahat uyuyun çadırda; size bir şey olmaz." dedi.
Saat 22.00 civarı uyumak için çadırlara çekildik. Hava çok soğuk. Çantamda ne kadar temiz kıyafet varsa giydim. Köpek hala havlamaya devam ediyor. Eğer susmazsa uyuyamayız bu gece. Eğer susarsa kurtlara yem olma durumu da var. O zaman sen susma köpek.
Uyumaya çalışırken, gündüz olanlardan sonra; artık yolda yağmura yakalanma korkusu gibi bir korkumun olmadığını farkettim. Korkularla yüzleşmek bu olsa gerek.
Yarın bir sorun çıkmazsa Allah'ın izniyle Gürcistan'a girmeyi planlıyoruz. Yarın ola hayır ola.

İlgili Yazılar
Artvin-Şavşat Karagöl-1.Etap
Karagöl Şavşat-Ardahan-2.Etap
Ardahan-Damal -3.Etap

Turun bu günden sonrası Gürcistan sınırları içerisinde devam edecektir. Gürcistan Bisiklet Turu ile ilgili notlarıma buradan ulaşabilirsiniz.