Akhaltsikhe-Khashuri (Gürcistan Bisiklet Turu-2)

Sabah saat 8.20 de Orhan Abi beni uyandırdı. Kalktığımızda Mahir, Gökhan ve Serkan çoktan evden ayrılmışlardı. Saat 9.00’da bir gürcü anahtarı almak için eve gelecekmiş. Anahtarı teslim ettikten sonra yola çıkacağız ancak saat 9.00 oldu henüz gelen giden yoktu.
Gürcü ancak saat 11.30’da gelebildi. Kaldığımız evin anahtarını teslim etikten sonra çarşıya çıkıp üzerimizdeki dolarları Gürcistan Larisine çevirdik.

Kendime bir Gürcistan hattı aldım. Ve 18 Lari yükledim. Bununla Türkiye’yi 5 dakikası 1 Lariden arayabileceğim. İyi ki avea hattım Gürcistan’a girince kapandı. Avea'yı kullanmış olsaydım çok daha pahalı görüşecektim.
Saat 12.oo gibi Ahıska’dan yola çıktık. Bugün oldukça geç kaldık onun için fazla kilometre yapmayı düşünmüyoruz. Hedefimiz 50 km ilerideki Borjomi. Borjomi’de bir milli park bulunmakta. Kamp kurabileceğimiz uygun alanlar vardır diye düşünüyorum. Borjomi’ye kadar yine her yerde ceviz ve vişne ağaçlarını gördük. Bana kalırsa Gürcistan vişne krallığı. Yine birkaç yerde vişne molası verdik.
Sağımızda gürül gürül akan bir nehir ve nehrin etrafında içinde domuzların dolaştığı yeşile boğulmuş köyler var. Borjomi’ye ulaştığımızda milli park danışma merkezine uğradık. Milli park görevlisi park içinde kamp kurabileceğimizi söyledi ancak vakit oldukça erken.
Biraz daha ilerleyelim istedik ne de olsa Gürcistan’da her yer kamp alanı. Ben önde, Orhan Abi benim 1-2 dakika gerimde ilerlerken fotoğraf çekmek için ana yoldan 10-15 metre kadar sağa girdim. Bulunduğum noktayı, dolayısıyla beni Orhan Abi’nin görebileceğini düşünüyordum fakat Orhan Abi beni görmeden yoldan pedal çevirdi gitti. Peşinden hemen pedallamaya başladım ancak Orhan Abi’yi yakalamak ne mümkün. Yol bol virajlı olduğu için Orhan Abi hemen gözden kayboldu. Beni önünde sanıp, yakalamaya çalıştığı için hızlı sürüyor olmalı. Bu şekilde 1 saat kadar yol aldıktan sonra karşıdan gelen polis arabasını durdurup, bir bisikletli görüp görmediklerini sordum. 2 km ileride gördüklerini söylediler. Önümde olduğundan emin olduktan sonra var gücümle bastım pedala. Onu Khashuri girişinde beni beklerken buldum.
Khashuri’den su  ve meyveli gazoz aldıktan sonra şehir dışında çadır kurmaya uygun alan bulmak için pedallamaya başladık.  Şehirden çıkalı henüz 1 km bile olmadan sol tarafta tam da aradığımız alanı bulduk. Mekan on numaralık bir mekan. Ağaçlık; çadır kurmak için çok uygun. Yakınlarında bir benzinlik var; burada su ve tuvalet ihtiyacımızı gidereceğiz. Yakındaki köyden olduklarını düşündüğüm köylüler ineklerini otlatıyor. Üç beş yaşlı kadında oturmuş ağaçların dibine, akşam serinliğinde muhabbet ediyor. Hava kararmadan önce ispirtolu ocakta pişirdiğimiz çorba ve makarna ile karnımızı doyurduk. Hava kararmaya yüz tutmuşken çadırlarımız kurduk. İnsanların daha fazla ilgisini çekmemek için çadırlarımızı genelde erken saatte kurmamaya çalışıyoruz. Bulaşık için benzinliğe su almaya gittim. Tuvalete girdiğimde tuvalette musluk olmadığını görünce çok garipsedim. Çadırların yanına döndüğümde bulaşıkları yıkadık ve yattık. Yarın Tiflis’e ulaşmayı düşünüyoruz. Yol yaklaşık 130 km fakat bizi fazla zorlamaz diye tahmin ediyorum. Yarın ola, hayır ola.
Gün Sonu Notları
*Gürcistan’dan alacağınız faturasız bir telefon hattıyla Türkiye’yi aramak, Türkiye’de kullandığınız hattan aramaktan çok daha uygun fiyatlı olacaktır.
*2. gün Gürcistan'ın her yerinin çadır kurmak için uygun olduğunu gördük.
*Bence, Gürcistan’dan Türkiye’ye getirilebilecek tek şey olan meyveli gazozların tadına bakın.

İlgili Yazılar
Damal –Akhaltsikhe (Gürcistan Bisiklet Turu 1)
Akhaltsikhe - Khashuri (Gürcistan Bisiklet Turu-2)
Khashuri -Tiflis (Gürcistan Bisiklet Turu-3)
Tiflis - Kazbek- Tiflis (Gürcistan Bisiklet Turu-4)
Tiflis - Khashuri (Gürcistan Bisiklet Turu-5)
Khashuri - Kutaisi (Gürcistan Bisiklet Turu-6)
Kutaisi - Tsageri (Gürcistan Bisiklet Turu-7)
Tsageri - Zagari Geçidi ( Gürcistan Bisiklet Turu-8)
Zagari Geçidi-Mestia ( Gürcistan Bisiklet Turu-9)
Mestia-Zugdidi ( Gürcistan Bisiklet Turu-10)
Zugdidi-Batum ( Gürcistan Bisiklet Turu-11-Son Bölüm)

1. Ben aslında Borjomide milli parkta kalmak istiyordum. Göz ucu ile görebildiğim kadarı ile Borjomi gerçekten güzel bir kent.

1. Burada yine belirtelim Orhan Abi. Gürcistan'ın her yeri milli park.

2. Ne güzel yerler oralar öyle. Yemyeşil bir doğa, gürül gürül sular.
    Bu arada pedal çevire çevire bir deri bir kemik kalmışsın dostum.

1. Gürcistan başka bir yer ya. Hala üniversitedeki kilomdayım. Bisiklet sayesinde formumu koruyorum anlayacağın. Selamlar dostum.

3. Adsız7/25/2012

Merhaba
    Öncelikle sizi bu güzel gezi için tebrik ediyorum.
    Çadırlarınızdan bahsetmemişsiniz.Kalitesi ve fiyatı satın aldığınız yer hakkında bilgi verirseniz daha güzel olur.Yağmur ne sıklıkla yağdı.

1. Çadırı bir süre daha kullandıktan sonra çadırım ve çadırlar hakkında da bir yazı yazmak istiyorum. 2 gece sürekli yağan yağmurun altında dahi su geçirmedi. Gayet memnunum çadırımdan. Husky Bizam.

4. Fotoğraflar çok güzel, emeğinize sağlık.Tekrar Gürcistan'da hissettim kendimi.

5. fiyatı 220-240 tl civarında . 2 kişilik olanları bu fiyat. gayet kaliteli. 4 mevsim kullanıma uygun

gezi muheteşem olmuş. okuyup bir kaç bilgi aldım teşekkür ederim

6. Tebrik ederim. Bu güzel gezinizi, harika fotoğraflar ve sıcak anlatımınızla bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim. Orhan Bey ile sizin bloğunuzu ayrı ayrı büyük zevkle takip ediyorum. Emeğinize sağlık.

7. Adsız3/03/2015

Merhabalar

Gürcistan dan Türkiye ile telefonla konuşmak kendi hattınızı kullanmanız durumunda çok pahalı olacaktır. Gürcistan yerel operatörlerinden kart almanız durumunda nispeten daha ucuz olacaktır. Ancak şimdilerde Gürcista nın Batum şehrinde kontörlü telefon yerleri açılmış. Türkiye ile çok ucuza konuşabiliyorsun. Gürcistan dan Türkiye deki heryöne dakikası 15 kuruşa görüşebiliyorsun. Ayrıca istersen sistemi senin akıllı telefonuna da yüklüyorlar. Batumi deki Cami civarında yeni yerler açılmış.

1. Güncel, değerli bilgiler. Teşekkürler.

8. Tebrikler çok güzel bir tur olmuş.Bir ricam olacaktı.Bundan sonraki gezi anlatımlarınızı daha bol fotoğraflı yazarmısınız, çünkü anlatımınız o kadar güzel ki bahsettiğiniz şeylerin akabinde fotoğrafını göresi geliyor insanın.

1. Teşekkür ederim İbrahim. Yazdıklarımı çok okuyan yok biliyorum. Ara sıra " Yazını okuyunca, kendimi oradaymış gibi hissettim." diyen dostlar oluyor. Yolda fotoğrafını çekebilmemin mümkün olmadığı öyle müthiş anlar oluyor ki... o anki ruh halimi hiç bir fotoğraf anlatamaz, bunu kelimelerle belki bir nebze anlatabiliyorum. Oradaymış gibi hissini fotoğrafa bakarak ne alabilirim; ne de bu hissi fotoğrafla verebilirim. Hem, her ayrıntıyı fotoğraflamak hem zor hem de o anı bütünüyle yaşamamı engelliyor; bu yüzden daha az fotoğraf çekmeliyim diyorum zaman zaman. Okuyarak fotoğrafı zihinde oluşturmak en güzeli gibi...