Bursa-Mudanya-Tirilye(Zeytinbağı)

Bundan birkaç yıl önce Mudanya’ya kadar gitmiştim bisikletimle. Emek’ten sonra başlayan yokuşu çekilmez olsa da sadece tepeden Mudanya’ya kadar olan inişi Mudanya’yı cazip kılıyor bana. Tüm bunlara rağmen aklımda Mudanya’ya pedal çevirmek yoktu. Dostum Orhan, ortak bir dostumuzun düğünü için İstanbul’a gidecekti ve dönüşü de oradan satın alacağı bisikletle yapacaktı. Bisiklet virüsünü kapanlardan birisi olan Orhan’ı Mudanya’da karşılamaya karar verdim.
Bunun için sabah ilk feribotla yola çıkan Orhan’la haberleştik ve ben de sabah erkenden yola çıktım. Emek'e kadar normal tempoda pedal bastım ki Emek'te başlayan yokuşu çıkabilmek için enerjim kalsın.

Ancak daha önce başka bir bisikletle çıktığım o yokuşu alt etmek, o gün bana hiç de zor gelmedi. Sevindim için için. Bisiklet farkı önemlidir elbet ancak biz de Ali Babi olarak bisiklet sürmede bir yerlere geldik sanırım. (Düşündüğüm gibidir inşallah) . Arkasından bütün yokuşların hediyesi olan inişi rüzgar gibi geçip Mudanya girişinden gidonumu Güzelyalı’ya doğru kırdım.

O saatlerde feribottan inmiş olan Orhan’la biraz sonra sahilde buluştuk. Hayırlı olsun ve selamlama faslını geçtikten sonra Kıyı boyu pedallayarak Mudanya merkeze gelip bir börekçide kahvaltımızı yaptık tavşan kanı çaylar eşliğinde.

Karnımızı doyurduktan sonra Zeytinbağı’na doğru pedal basmaya başladık. Yol deniz kıyısı boyunca ormanlık alanlardan ine çıka Zeytinbağı’na kadar çok güzel bir şekilde devam ediyor. Hava sıcak olduğu için ara ara molalar verdik. Nerede güzel, manzaralı, ağaçlık, gölgelik bir alan bulup şurada dinlenelim dediysek hepsinin bizler tarafından birer çöp yığınına dönüştürüldüğüne tanık olup bir kez daha üzüldük.

Tirilye, Mudanya’ya 11 kilometre, Marmara Denizi kıyısında, zeytiniyle ve tarihi yapıları ile ünlü küçük bir kasaba. Tirilye’de eski ismi Aya Tadori olan ve kapısında Hicri 968, Miladi 1560 yazılı olan eski kilise, sonradan Fatih Camii ismiyle ibadete açılmış olan camiyi gördük. Restorasyon halinde olan tarihi Taş Mektebi dışarıdan seyredip birkaç tarihi çeşmeden su içtik. Tarih, deniz ve zeytin kokan sokaklarında pedal çevirdik. Tirilye’yi tepeden gören bir noktadan birkaç fotoğraf çekip, Mudanya üzerinden Bursa’ya geri döndük. Yeni bisikleti üzerinde yeni olan Orhan Mudanya’dan sonraki yokuş dışında hiç de fena değildi bu arada. Kendisini çok takdir ettim.

Bir tepeden Orhan ve arkada Tirilye

Artık Zeytinbağı'nı görebiliyoruz.

Zeytinbağı'nda Çamlıkahve denilen yerdeyiz.
Bu binanın fotoğraflarını görmüştüm daha önce. Restore edileceği günü bekleyen bu binayı ben de fotoğrafladım.

Bisikletin hayırlı olsun Orhan. Üzerinden inmeyesin.

1. Babi yine çok güzel bir tur olmuş. Mudanya ve Trilye'den arabayla geçerken bile mest olmuştuk. O güzel manzaraları içinize çeke çeke rotayı katetmek gerçekten zevkli olmuştur.

1. Teşekkürler dostum. Kesinlikle çok güzel bir rota. Önümüzdeki yıllarda kıyı boyu Tirilye'nin batısını da görmek istiyorum. Siz ne tarafa devam ettiniz Tirilye'den sonra?

2. Oradan Çanakkale'ye devam ettik. Turumuz Abant'tan başlamıştı Abant - Mudurnu - Sünnet Gölü - Göynük - Gevye - İznik - Mudanya - Trilye, Trilye son duraktı.

3. Şimdi baktım tur fotoğraflarınıza. Özellikle Abant fotoğrafları çok güzel olmuş.

2. Babi eellerine sağlık. Ben fotoları sana gönderemedim.. onları göndereyim sonra güncelleme yaparsın... Daha iyi olur.