Keşiş Dağı'nın Zirvesine Yolculuk

Uzun yıllar uludağın çeşitli noktalarına(Sarıalan, Kirazlıyayla vs.) piknik yapmak amacı ile araba ile gitmişliğimiz çoktu. Ancak bu tura kadar henüz Uludağın zirvesini görmeyen bir insandım. Uludağ'ı Kirazlıyayla, Sarıalan, Çobankaya ve Oteller Bölgesi'nden ibaret sanıyor, oteller bölgesinin arkasındaki tepeyi zirve noktası sanıyordum. Daha yükseğini görmemiştim çünkü.
Bir forum sayfasını karıştırıken Orhan Abi'nin(Orhan Kılıç) yakında çıkacakları Kaçkar Turu'na hazırlık amacı ile Uludağ'ın zirvesine çıkacaklarını okudum açtıkları başlıktan. Ertesi gün yola çıkıyorlardı hemen mesaj gönderdim. Hemen ertesi gün yola çıkacakları için mesajım yerine ulaşmayabilirdi. Bu durumda sabah erken yola çıkıp onlarla yolda veya Uludağ'da karşılaşmayı umuyordum. Sabah erkenden yola çıktım. Yoldayken Orhan Abi aradı. Onlarla Çobankaya'da buluştuk. O gece Çobankaya'da geceledik. Ertesi gün sabah erkenden Uludağ'ın zirvesine yolculuğumuz başladı. Zirveyi gördüğümüz bir noktadan, Kilimli Göl'e indik. Kilimli Göl'den sonra çok dik bir orman içi yoldan Orhaniye Köyü'ne ulaştık.

Oteller bölgesine 29.Km var. Sonrası daha çok..

İnkaya Çınarı ve bisikletim. Çınar Uludağ yolundaki bir Osmalı Köyü olan İnkaya Köyü'nde bulunuyor. Türkiye'nin en yaşlı çınarı olarak biliniyor 600 yıllık ömrüyle. Çapı yaklaşık 8 metre. 40 metrelik boyuyla göğe sevdalanmış sanki. Dünyayı dolaştıktan sonra bisikletim de çınar olacak.

Burası daha yolun çok başı. Bursa oldukça aşağıda kalıyor.

Oteller Bölgesine 11 km...

Ufak bir mola...

Oteller göründü sonunda
Yarın bu tepeyi aşıp zirveye doğru yol alcağız. Ben burayı zirve sanırdım eskiden. Bu tepeyi kar gözüken bölümün sol tarafından aştıktan sonra zirve yolunda saatlerce yol aldık.
Oteller bölgesindeyim. 1865 metredeyiz şimdilik. Yarın 254o metrelere çıkacağız. Buradan kamp kuracağımız Çobankaya'ya geçeceğim.

1. Gün Çobankakaya giderken. Yarın aşacağımız tepe arkada.

İstanbul ekibi gelmedi henüz. Onlar gelene kadar etrafı keşfe çıkıyorum. Bakacak'tan Bursa'yı seyrediyoruz.

Yaktığımız ateşte hem kavurma pişirdik hem ısındık.
Kamp alanımız

Bazen yaya olarak yürümenin bile çok zor olduğu yerleri tırmandık ama yılmadık. Bu dik bölümü çıkarken bu bölümün ortasına kadar çıkmış ve yükseklik korkusundan dolayı olduğu yere oturakalmış bir gençle karşılaştık. Yukarı çıkması için iknaya çalıştık ama başaramadık. Sonra yukarı çıkmışmıdır ya da aşağıya indiyse nasıl inmiştir diye merak ettim.

Yol oldukça bozuk. Taşlı bir patika çoğu zaman.
Orhan Abi
Zirve yolunda ilerlerken önümüze çıkan her tepeyi zirve sanıyoruz. Bu tepeler de zirve değiller ne yazıkki.

Kemal ve Dinçer dışında Zirve yolcuları

Yol bazı bölümlerde yine çok tehlikeli
Değerli abimiz Orhan KILIÇ, arkada Dinçer ve Kemal.
Yol böyle işte...

Zirve yolunda Dinçer neredeyse bisikletinden hiç inmedi.

Zirveye yakın bir noktadan Gördüğümüz göllerden biri olan Kilimli Göl. Bisikletim ve ben 2500 metrenin üzerindeyiz. Bu güne kadar daha yüksek bir noktada bulunmamıştık. Sonunda zirve noktasının hemen altındaki göllerden birisi olan Kilimli Gölü görüyoruz. Biraz sonra aşağıya ineceğiz ve gölün çok da soğuk olmayan suyunda yüzeceğiz. Bunca zahmetli yolculıktan sonra bize iyi bir ödül olacak bu. Ardından yolun devamında görülen yolu takip ederek, orman içinden Orhaniye Köyü'ne ineceğiz. En çok inişte zorlandıK. Çok dik bir inişti. Sürekli fren sıkmaktan ellerim ağrıdı 2 gün boyunca.
İşte zirve karşımızda. Bu yolu çektiğimize değidi. Zirveyi bu noktadan seyredip aşağıya göle ineceğiz. İstanbul ekibininin Mudanya'ya feribota yetişmesi gerekiyor.

Önde benim canavar. Arkada Kilimli Göl ve en arkada zirve noktası...

İniş yolunda Kemal. Bu noktadan sonra fotoğraf çekemiyorum. Vakit oldukça ilerledi. İstanbul ekibi feribota yetişebilmek için acele ediyor. Kemal'in bagajı biraz uğraştırdığı için öndeki gruptan oldukça geride kaldık. Onları Orhaniye Köyü'nün kahvehanesinde yakalayabildik. Genelde bisiklet üzerinde geçtiğimiz iniş yolunun, fren sıkmaktan ellerimi nasıl ağrıttığını anlatamam.

Orhan Abinin blog sayfasındaki bu tur ile ilgili notları ve fotoğrafları için